Kobunko 2012.03.15. 12:17

Március 15

Tegnap, amint sétáltam a fellobogózott városban, rengeteg kokárdás-ünneplős gyerekseregbe futottam, és közben elgondolkoztam, mit is jelent nekem ez az ünnep.

Semmit. Sajnos erre jutottam. Kokárdát rég nem hordok, rendezvényekre nem megyek. Más a tévéműsor - bár kábelen az sem túlzottan -, és plusz egy alkalom van egy kis összeröffenésre. Az én hibám lenne? Nem tudom, biztosan az is. Régen szerettem, szinte minden évben szerepeltem az iskolai műsorban, jópofa volt a kiöltözés is, meg az egész márciusi, szép idős dologban felvonulás. Aztán elkezdtem felnőni, és azt láttam, hogy megpróbálják máshogy értelmezni az ünnepet, nem úgy, ahogy való, és elment a kedvem az egésztől. Mert most sem fog másról szólni március 15-e, mint a mocskolódásról, a hazugságok és a pofátlanságok legitimálásáról azzal, hogy a forradalom szereplőihez hasonlítják magukat, erőfitogtatás lesz, demonstráció, pénisz-összehasonlítás, hogy melyik tábor a nagyobb, melyik veti meg jobban a másikat, és tartja magát minden alfájának és ómegájának. Tenyérbemászó alakok lesznek az előtérben, a seggnyaló, önkéntes alattvalóikkal. És igen, a millás tüntetést is ide sorolom, mert éppoly komolytalanok lesznek seperc alatt ők is, mint a többi. És ez rohadtul unalmas, hogy egy megúszni való nap lett a március 15-ből, és az jár a legjobban, aki megpróbálja magát kizárni ebből.

Ráadásul, bár ez már csak lazán kötődik ide, mert elsősorban október 23-hoz szól, a 2006-os tüntetések felnyitották a szememet, hogy a forradalmaknak legfeljebb egy-két főszereplőjére jellemző az a romantikus pátosz, amivel az utókor felruházza őket, az alakító tömeg javát pedig ugyanaz a csőcselék teszi ki, akik 2006-ban is csinálták a fesztivált. Úgyhogy az ünnepnek nem csak, hogy elvették az ártatlanságát, de egy utolsó kurvát sikerült csinálni az elmúlt pár évben-évtizedben.

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr714318308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomibatyo 2012.03.15. 15:16:22

Sajnos ezzel sem tudok vitatkozni. Elkeserítő, hogy miféle alakok sajátítják ki maguknak a nemzetinek mondott ünnepeket. Azóta nekem is mindig kicsit megvan az a rossz szájíz.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.03.15. 17:46:33

@nagytomi87: és ott tartunk, hogy - főleg nagyvárosokban - ciki is elmenni egy ünnepségre, pedig megvan a bája pl. a nemzeti lobogó felhúzásának a Kossuth téren, de mégsem ugyanaz a mosoly...

tomibatyo 2012.03.16. 16:35:11

@Kobunko: Ez így van. Manapság amilyen faszok a választott vezetőink, ha kinyitják a szájukat egy ünnepen, az akkori résztvevők forognak a sírjukban.
süti beállítások módosítása