Kobunko 2012.03.18. 22:10

Időgép

Na, ez patent kis délután-kora este volt, és hol van még a vége. A megújulás jegyében nekiálltam egy kis szekrény-fakkom átrendezni,a többi meg jött magától, és szép lassan az összes tárolóegységem nekiálltam szanálni, kiszórva belőle néhány, khm, rossz emlékű dolgot is. Kicsit könnyebb, talán még lesz könnyebb is.

Furcsa, mi mindent talál ilyenkor az ember. Például a régi szép, Vidi-Fradi meccsek belépőit (bejutnék ma 700 forintból?), a Kommunista Kiáltványt, és persze régi kapcsolatok emlékeit - erre irányult a a nap a leginkább. Az egyik ilyen szép emlék a legelső ajándék a legelső barátnőmtől - na hát maga a kapcsolat az sajnos kevésbé szép emlék. Szóval egy szép kis pohárka, kézzel festve, még valamikor 2000-01 környékéről, és valahogy kellemes volt a kezembe fogni és nézegetni. Bekerülhetnék vele egy filmbe, ha ez valami mágikus tárgy lenne például. Aztán holnap reggel hirtelen akkor ébrednék, amikor ezt kaptam. Na persze a mai buta buksimmal együtt. És esetleg újrakezdhetném, hátha más hibákat követek el, és nem azokat, amiket eddig. Bár egy jó ideig azt gondoltam, a hibák is kellenek ahhoz az úthoz, amin járok, de rájöttem, hogy ez a mondás akkor áll, amikor éppen boldogok és elégedettek vagyunk, s akkor már mindegy, régen milyen szar döntéseket hoztunk anno. Ez lehetne az én piros telefonom A lé meg a Lolából.

És ha már egy film, akkor elszakadok a kis álmodozásomtól. Tegnap megnéztem Clint Eastwood új filmjét, a J. Edgar-t, DiCaprioval. Ez a két név elég beindító, és a filmre sem tudnám azt mondani, hogy rossz lett volna, csak... Na nem találok ki mindenféle hülye érveket, nem tetszett. Nem tudom, talán izgalmasabbnak képzeltem el az FBI-t 48 évig igazgató ember életét, talán az egész fakó színezés miatt volt egyhangú, de sajnos korántsem kötött le annyira, mint reméltem. Monodrámának mindenképp jó film, DiCaprio szokás szerint kiváló, de valahogy annyira "amerikai" lett - és itt a szó JÓ értelmére gondolok, annyira sok a kulturális utalás -, hogy az szerintem az élvezhetőség rovására ment kissé. Vagyis nekem, mint magyar, viszonylag érdeklődő fiatalember élvezhetőségének a rovására. Azonban rossznak nem mondanám, érdemes bepróbálkozni vele, lehet, mint annyiszor, bennem van a hiba.

Most meg épp a sokadik új magyar sorozat, a Munkaügyek debütje megy a tévében, Mucsival, Litkai-KAP-Hadházy írógárdával. Egész élvezhető, Nem az a térdcsapkodós fajta, de egész finom kis humorral operál, nem is túl hosszú, ki tudja, talán ez jobban elmenne napi sorozatként. Ja igen, a Marslakók egy fostalicska, annyira gagyi, hogy lefikázni sincs kedvem. Az előzetes véleményem helytállt róla. De vajon ezeket a szarokat mikor szanálják a köztévénél?

8 komment

Címkék: élet film

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr574324756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomibatyo 2012.03.19. 16:52:20

"De vajon ezeket a szarokat mikor szanálják a köztévénél?"
Majd amikor nekik is nézniük kell, hogy az adott műsor nyereséges-e vagy sem. Nem tudom mekkora a nézettsége, de gyanítom, hogy bármelyik kereskedelmi csatorna úgy baszná ki macskát szarni. Még a Tv2 is pedig az ő számláján is van néhány igen foscsi műsor.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.03.19. 22:21:48

@nagytomi87: Ugyan csak az index emlegette, ami azért nem baráti orgánum, de tény, hogy ezzel a szarral - marslakók - bedőlhet az egész műsorrend, vele olyan is, amit speciel pont néznének is az emberek. Amúgy a "nyereség" tényleg ne legyen szempont a köztévén. Legyen szempont viszont a kreativitás, a kísérletezés, az újra, a másra való nyitás. A gond ezek hiánya, ill. az "ésszerűtlen" szerződések. Nem baj az, ha szar a marslakók pl, csak lehessen levenni záros határidőn belül. Legyen elvárás pl. a "megtartás" - ez ámerikában kiemelkedő, gyakran jó nézettségű műsort is dobnak, mert nem tartja meg a korábbi program nézettségét. És ez szerintem nem ganajkodás, ettől még nézhetik ugyanolyan kevesen, mint ámblokk a köztévé műsorait, de a "még kevesebb" legyen kizáró ok.

A Munkaügyek nézettségéről még nem tudok semmit, de nem lesz jó, a vasárnap este a filmeké. Vagy betolnám péntekre, vagy a Hacktion helyére hétfőre - aznap pont jobb a vígjáték szerintem.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.03.21. 00:18:25

@nagytomi87: kérdésedre megérkezett a válasz sorozatjunkie.hu-ra, a Munkaügyek nézettsége 187 ezer/108 ezer. Ez bizony gyehenna, pl a Hacktion szintjén van, de az m1 8% körüli átlagát is felezi. Nem jó az a vasárnap, nincs ezen mit szépíteni. A másik gondom, hogy a Szájhősöké is ilyen alacsony. És megy a csodálkozás, hogy nem úgy sikerült a tavasz az m1-nél, ahogy tervezték - még csak sorozatjunkie-n persze. Az alapanyag ennél a szintnél mindenképp jobb, középszinten kéne keresgélni.

tomibatyo 2012.03.21. 08:42:40

@Kobunko: Szerintem az m1-nél kicsit játszik a megítélés is. Mióta vannak a kertv-k, pláne mióta szélesebb körben van kábel és tányérostv az emberekben az köztv-ről kialakult egy negatív kép, az egyenletesen fos színvonalú közpénzből fenntartott szükséges rossz. Ezen sajna nehéz változtatni. Mondjuk, ha rátermettebb alakok ülnének benne, tudnák, hogy milyen műsort, mikor és hogyan kell sugározni.
Btw, azt a nyomorult Munkaügyeket hol lehet megtekinteni, mert nem találták méltónak arra, hogy fenn legyen a trackeren?

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.03.21. 09:09:55

@nagytomi87: Hogy ez a kép alakult ki, az így van, és igen, a megítélés nagyon fontos. Van két út: vagy mennek a fos, de legalább nézett Rai irányába, vagy a köztévék csúcsa, a BBC felé. Úgy veszem észre, ők előbbire törnek, nem baj, csak ott a fos is nézett. Ami nem csoda, nálunk is a Barátok közt a listavezető. Az előző gárdánál azt mondom, továbbra is rátermettebbek ülnek a köztévében, csak sajnos még így is sok a sógor-koma-jóbarát. Vagy azért sugároznak direkt másként, mert nálunk az unortodox a divat :D

Én sem találtam sem a Szájhősök, sem a Munkaügyek epizódjait, javaslom a nagy, N betűs videó-kölcsönzőt, ott fent van. Na igen, ha kérdik, miért azt használják az emberek, hát többek közt ezért.

tomibatyo 2012.03.21. 09:42:55

@Kobunko: Megnéztem már abban a videó kölcsönzőben, de nem találtam, sőt más kölcsönzőkben is ahol tag vagyok, de semmi. Lehet, hogy Mtv Videótár lesz belőle.

Amúgy a pofátlanság netovábbja, hogy direktbe futtatnak olyan műsorokat, amiket a kutya se néz, sokba kerül és egy kereskedelmi tv-ben már rég kivágták volna, de valaki nagyon jól jár vele. Itt van ez a Marslakók, nem tudom hány évadnyi epizódot rendeltek be előre, amikor, még az első sem ment le. Gyanítom, hogy Fábryk úr ezzel a nézettséggel vehetné a kalapját az RTL Klubtól, most meg közpénzből van fizetve ugyanannyi, mint régen, csak gyatrább maga a műsor. Szóval, amit az elején is mondtam, hogyha egy kicsit szempont lenne, vagy némileg nyomna a latba, hogy ne a szar legyen gyártva drágán /tiszta Kádár-rendszer :)/, akkor ilyeneket nem engednének meg maguknak, plusz talán kicsit szakszerűbbek is lennének.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.03.21. 23:13:24

@nagytomi87: videotar.mtv.hu/Videok/2012/03/19/06/Munkaugyek__IrReality_Show_1_resz.aspx

Íme a videótár linkje, de a kölcsönzőben is fent van, én megtaláltam, azért írtam. Marslakókból 3 évadnyi berendelés van, törlési lehetőség első évad UTÁN - minimum 70 rész, ha jól tudom -, és akkor is csak amiatt, ha nem éri el az mtv átlagnézettségét. Figyeld a kiskaput: ha lehúzza az átlagnézettséget, át is mehet azon. Oké, szappanopera, ki kell futnia magát, de az, hogy kiskapukat sem nagyon hagynak, az biza' pofátlanság. A Fábry-s hasonlat találó, ami ott megbukott, nem tudom, hogy fér ide ugyanannyiért. De lenyelném én ezt ezt is, ha a mérleg másik nyelvébe is kerülne valami ugye.

tomibatyo 2012.03.22. 00:31:18

@Kobunko: Uhh! Kösz szépen, elfelejtettem szólni, hogy azóta már én is megtaláltam a kölcsönzőben.
süti beállítások módosítása