Cikáznak a gondolat-kviddicsek itt a fejemben, és úgy érzem magam, mint a durcás kisgyerek, mert na. Véget ért egy 9 éves utazás, és ez olyan, mintha egy családtagot vesztettem volna el. Nem túlzó-nyáladzó akarok lenni, egyszerűen ez a sorozat és a szereplői túlontúl a szívemhez nőttek. Szarabb lett a színvonal az utóbbi években? Igen. Már muszájból néztem sokszor, de azért itt-ott újra és újra meg tudott lepni valami ferge... most figyelj... tegessel, és soha nem éreztem azt, hogy le kéne állni vele. Nem, ez nem függőség volt, inkább heti egy családi vacsora, ami valószínűleg unalmas lesz, de néha azért eldurran egy-két poén-petárda

Na de nem csak az egész sorozatról szól ez a poszt, és hát temetni jöttem, nem dicsérni.

Csak nehéz... Lehet, bennem van a hiba, mert én már jobban koncentráltam a romantikus szálra, mint a humorosra, de ez így nem volt fair. Én már az előző évad végén "belezúgtam" az anyába, és bár én is megneszeltem ezt a csavart a fináléban, nem emiatt nem dózerolt le a finis. Inkább az zavart, hogy mennyire zárójelbe tette nem csak az anyát, hanem az egész utolsó évadot. Nem tudom, lehet épp az anya karaktere vette el a katarzist Robintól, mert Cristin Milioti még ebben a sorozat története szempontjából nyúlfarknyi epizódban is belopta magát a szívembe, és túl tökéletes volt Tednek, hogy bármi hasonló fordulatra számítottam volna. Craig Thomas és Carter Bays túl precízen írták ezt a befejezést, mert annyira kiöltek bennem minden "komolyan vehetőséget" Robin-témában, hogy most, mikor tényleg bele kellett volna élnem magam az örömbe, már nem igazán jött össze, sőt, nagyon hamar került nálam a "Robin"-karakter pótlék-pályára. Én kicsit úgy érzem, két szék közül a pad alá estem, mert nem tudok örülni ennek a befejezésnek sem, noha éveken át tapsikoltam volna egy ilyen finálénak. Aminek viszont nagyon örülök, hogy az első, a legelső epizódnak tényleg ad még valami plusz értéket.

Kerülgetett a sírás ezen a finálén, de sajnos nem hozta ki belőlem. A záró epizódon erősen érződik, hogy kb. a 3-4. évad végén lett volna ez egy ütős lezárása a sorozatnak, de még most is gyomorba vágó lett volna, ha nem ebben a 42 percben kellett volna minden fontos szálat elzárni. Kihagyott ziccer ez a finálés sajnos, de még újranézem párszor, még elképzelem párszor, hogyan is kellett volna ide jutni, és máris minden a helyére kerül. És persze, bár háttérbe kerülnek ezek a dolgok, de talán egy apró tanulsága a sorozatnak, hogy

 

**** SPOILER ****

 

Előbb-utóbb minden Ted elnyeri méltó Robinját ;)

3 komment

Címkék: élet film

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr675889987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomibatyo 2014.04.05. 16:22:49

Kicsit fura érzésem van a sorozatzáróról. Kétségtelen, hogy hű maradt a széria magához, és képes volt folyamatosan csavarni a történeten. De szerintem logikátlan volt, mert míg 22 részen át vártad a katarzist, hogy most esküvő meg minden, és bumm! kidobják. Akkor mire föl forgatták le az évadot? Azt meg sejtettem a finálé nézése közben, hogy az anyu meghal 2030-ra, meg olvastam is valahol. A legutolsó jelenet tényleg ütős, meg megfelelő keretbe foglalja az egész sorozatot. De a felesleges évad miatt csak egy gyenge 4-es. :)

tomibatyo 2014.04.05. 16:24:09

Most írtam egy bazi jó kommentet, hát nem elnyelte a blogmotor! Vagy akkor mi van?

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2014.04.06. 11:44:06

@tomibatyo: Igen, eléggé ez volt az érzésem nekem is az egész évadról. Mondjuk az írók a 8. végén zárták volna le a sztorit, a csatorna "erőltetett" - gondolom egy zsíros szerződéssel - még egy évadot. Meg az anyáról is ez jön le, hogy minek hozták be, ha gyorsan ki is nyírták, nyom nélkül. Mindamellett zavart még az is, hogy 40 percben durrantották le az egész következő 15 évet. De az a helyzet, én sem tudom, mi lett volna jó megoldás. Talán nyitva lehetett volna hagyni az egészet azzal, ha kihagyják az utolsó jelenetet, de basszus, ez Robin...
süti beállítások módosítása