Kobunko 2012.01.05. 00:46

Jailhouse X

A TV-ben megy az Amerikai História X. Épp az a rész, amikor a börtönéveket meséli el Derek/Edward "azegyiklegnagyobbszínész" Norton.

Az unokatesóm volt börtönben, másfél évet. Betörésért. Nem ma volt, még gyerek voltam, ennél is jobban. Sosem került elő a családi asztalnál, én meg nem kérdeztem azóta. Lehettem talán 7-8 éves akkor. Amire emlékszem, de talán ez sem igaz, hogy ő csak a "figyelő" volt, aki be se ment a házba. Lehet, hogy nem így volt, nem tudom. Ma már nekem sem számít. Előtte meg alig ismertem, nem tudom, rosszkor volt-e rossz helyen, vagy nagyon is benne volt, és csak a családomért mindent feláldozó nagymamám, vagy az éppen csak kinyíló tudatú testvérét és engem nyugtattak ezzel. Nem tudom, mit látott odabent, és annyiféle dolgot olvasok a börtönökről, hogy abban sem vagyok biztos, hogy akarom tudni. Mára egy dolgos, a két gyerekes családját egyedül eltartó férfi lett belőle, és tudom, hogy tanult az esetből sokat. Nagyon sokat.

Ami ebben az egyébként hihetetlen atmoszférával rendelkező remekműben van, az még így is mese. Az életben nem feltétlen vannak így a dolgok, pláne nem ezen a szinten. Az élet nem fekete és fehér (mint a börtönévek a filmben). Az ördögből sosem lesz angyal, és az angyalból nem lesz ördög. De az Ördög és az Angyal mitikus lények. Mi, Emberek, mi nem tartozunk közéjük. Mi mind hibázunk. Mi mind rasszisták vagyunk. Mi mind liberálisok vagyunk. Mi mind hiszünk a demokráciában és a diktatúrában. Mi egytől egyig vagyunk nácik és zsidók. Az, hogy kiben melyik hang van előrébb, az csak egy pillanatnyi helyzet, ami tudással mind kompenzálható. Nem is tankönyvi tudással, inkább tapasztalattal. Csak adni kell mindig egy esélyt az újra, valami másra. Ezzel együtt is egy szar hely lenne ez a világ. De enélkül még szarabb.

Szólj hozzá!

Címkék: élet

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr603520676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása