Kobunko 2012.03.07. 22:20

börzdéj

1964-ben ezen a napon született Brett Easton Ellis. Volt szerencsém olvasni legismertebb művét, az Amerikai Psycho-t, és hát természetesen fúú. Most épp egy korábbi művét, A vonzás szabályait bújom, és ez tényleg egy konszolidáltabb rávezetés a későbbi "főműre". Tény, hogy hatással, nagy hatással volt a világirodalomra, és én is döbbenettel vegyes izgalommal olvasom a könyveit, de azt hiszem - bár még nem olvastam egy-két rendkívül izgalmasnak tűnő könyvét -, számomra az a legkedvesebb benne, hogy segített az irodalom felszínére hozni egy bizonyos Chuck Palahniuk-ot. Mindenesetre az Amerikai Psycho közel tökéletes mű, "one way ticket" Bateman agyába, ahonnan nekünk kell megtalálni aztán a kiutat. Már ha akarjuk.

Mindenesetre Isten éltesse, és még sok ilyen fasza és sikeres könyvet kívánok neki! A végére pedig egy idézet, ahol épp tartok a vonzás szabályaiban, és aktuális is:

>> Ültem az egyik padnál, de oda se figyeltem a professzor darálására, néha Mitchellre pillantottam, aki boldognak tűnt (na ja, éjjel dugott egy jót), és jegyzetelt. Körülnézett a termen, undorral pillantva a cigizőkre (ő leszokott, amikor visszajött - hogy oda ne rohanjak). Úgy képzeltem, valószínűleg gépeknek tűnnek a szemében. Mint a kémények: füstcsóvák szállnak abból a lyukból a fejükön. A csúnya, vörös ruhás lányra pillantott, aki próbált menőnek látszani. Megszemléltem a graffitit a padon: "Vesztes vagy." "Nincs gravitáció. Bedöglött a Föld." "Itt aludt a Brady Bunch." "Hova tűnt a hippiszerelem?" "A szerelem büdös." "A legtöbb taxisofőrnek bölcsészdiplomája van." És ahogy ott ültem, boldogtalan szerelmesnek éreztem magam. De aztán persze eszembe jutott, hogy csak a fele igaz: hogy boldogtalan vagyok.<<

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr594296466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása