Aaaaaaaaaaaaztabetyármindenit, akkora verébség volt ez a film, hogy arról nehezen tudok nyilatkozni a jó ízlés határain belül. Adott a történet, jönnek valami láthatatlan... izék az égből, mobil hamvasztást végeznek random embereken, és ezt kéne túlélnie 5 amerikai fiatalnak Moszkvában. Alapjaira bontva nem túl eredeti, nem is ez a lényeg, engem leginkább a sokat ígérő leírás vett rá a megtekintésre (miszerint ez egy hűdenemsablonos mozi), no meg Moszkva jó terep egy világvége-filmhez, de az a helyzet, hogy túlzóak voltak az elvárásaim a Metro 2033-2034 miatt. Találó a cím, mondhatni az én életem legsötétebb bő órái közt van a helye, amit erre filmre szántam. Nem is tudok mit mondani a filmről, a kis-csoport-próbálja-túlélni-a-világvégét kategória átlagost alulról súroló darabja, a stílus kedvelőinek tetszeni fog, a többiek inkább kíméljék meg magukat.

Néztem ma egy másik filmet is, arról kissé vegyesebb a benyomásom, ez a Carnage, magyarul Az öldöklés Istene. Igazából nem a legjobb cím ez egy kamaradarabnak, de érzelmi síkon valóban egy tombolás megy benne végig, és azt hiszem, Roman Polanskinál nem is lehetne jobb kezekben egy efféle sztori. Történet itt túlzottan nincs is, nevezzük alaphelyzetnek: adott két házaspár, akik gyerekei egy kis iskolai verekedésbe keveredtek, ezt beszélik meg a szülők, és innen bontódnak a konfliktusok az összes létező fronton, mindez egy nappaliban. Christoph Waltz nem csak német fejvadásznak kiváló, Kate Winslet-et fel sem ismertem, zseniálisak az alakítások, jók a párbeszédek, alapvetően egy feszültséggel teli és közben mégis laza film. Viszont ez egy színházi darab átültetése, és nagyon, nagyon megjött a kedvem, hogy színpadon is viszontlássam ezt a művet, ugyanis valahogy úgy éreztem, a film nagyon leszűkíti ezt az amúgy is kicsi teret, ahol az egész játszódik, kicsit zsúfoltnak éreztem a teret. Szóval ha jól olvasom, jelenleg is játsszák Pesten a Vígszínházban (többek közt Kern Andrással), viszonylag sürgősen be kell fizetnem egy előadásra, és akkor lesz egy remek összehasonlításom is. Addig is, színházban, filmben: figyelmet igényel, nem egy látványmozi, de mindenképp megtekintésre érdemes!

Szólj hozzá!

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr684483114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása