Kobunko 2012.07.06. 18:08

Szentimentálé

Na itt van valami, amire igazán nagyot csettinthetek, annyira felejthetetlenül jó volt... javában zajlik az Utcazene Fesztivál Veszprémben - amin egyébként újra elképedtem, mennyire jó ötlet, mennyire hangulatos és egyedi fesztet csinált a város, a téma szinte - szó szerint - az utcán hevert, és tessék. A fesztiválra a zenekarok java különleges, akusztikusra hangszerelt koncerttel érkezik, amelyek a legtöbb esetben egyszeri (vagy meglehetősen ritka) produkció.

A 30Y más eset, nekik ugyanis ez egy nagyon is kiforrt (ezt tegnap élőben is tapasztalhattuk), bár szintén ritkán látható, de a kezdetektől fogva létező előadás, amely - csakúgy, mint a dalok - Szentimentálé néven fut. Évi 1-2 alkalommal látható, a legtöbbször a MÜPÁ-ban vagy Pécsen, most azonban Veszprémben, ráadásul ingyenes koncerten, még szép, hogy ott volt a helyem!

S7304317.JPG

Izgalommal (meg sörrel) vártam a koncertet, és nem kellett csalódnom. Egyrészt felejthetetlen volt az előadás, másrészt ezek a dalok a "szokásos" 30Y koncerteken 1-2 szám erejéig, a visszataps után szólalnak meg, itt pedig csak ők voltak terítéken. Szerencsére a vihar is elmaradt, bár nagyon lógott a lába, de az égiek megkímélték a szép számban kilátogató "műértőket". Aztán a srácok belecsaptak az Öltöztetnéd megintbe, és onnantól nem volt megállás, sorra jöttek a "klasszikus" szentminetálé dalok (Olyankor, Suhanjon, Bogozd ki), a "teremtős" koncertek áthangszerelt dalai (Próbáld fel, Jó Január Hercege, Mentés másként - ez valami fergetegesen jó volt),  és két olyan dal, amelyik miatt már önmagában megérte az utazás. Az áprilisi megjelenés óta végre élőben is hallhattam az Egypár trombitával felturbózott verzióját (élőben is zseniális!), és egy dalt, amit azt hittem, már sosem fogok újra hallani élőben, az MTV Icon "Demjén-editon-jére" készült Papírsárkányt, ami egy ideig része volt a hagyományos koncert repertoárjának, és már akkor is iszonyat jól szólt a dal, ami évek múlva sem veszített a hatásából, erre abszolút nem számítottam, és sikerült egy hatalmas üvöltéssel kifejezni az örömöm, bár ezt a körülöttem állók annyira nem értékelték szerintem. Tartós, kiadós és fergeteges koncert volt, az egyetlen, amit pindurkát hiányoltam, az a Felhő csorog című, szintén bőgetős iszonyat szép szám, de nem akarok telhetetlen lenni, enélkül sincs hiányérzetem, és amint lesz lehetőségem, azonnal megyek újra egy ilyen előadásra!

Volt ugyan, aki hiányolta a "katarzist", én azt gondolom, itt is elég volt egy fél szám erejéig (az egyik legkiválóbb szentmientálé szám, az Azt hittem érdemes lemezverzióját játszották Zoliék). Ami pedig nekem különösen hűdenagy élmény volt, hogy végre valami nekem is jutott! Nem számoltam, hány koncerten voltam eddig, de akárhol álltam, soha se egy pengető, se egy dobverő nem került a kezem közé (egy kamu száz eurós Bëlgán össz), most viszont, bár közel sem álltam jó helyen ehhez, Zaza sikeresen eltalált az alant látható, elsőre parázsra emlékeztető izével, ami az öngyujtót helyettesítette kiválóan a következő számok alatt. és még mindig bírja szuflával.

S7304352.JPG

Setlist:

1. öltöztetnéd megint
2. próbáld fel
3. elrobog
4. olyankor
5. a világ lepedőjén
6. emberírtó
7. UFO
8. suhanjon
9. azt hittem, érdemes
10. pusztítós
11. egypár
12. csönded vagyok
13. jó január hercege
14. papírsárkány
15. mentés másként
16. kerticsap
17. bogozd ki

18. ül és vár
19. egy perccel tovább
20. tüzet raktam

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr554633498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása