Mi más is szakíthatná meg az olimpiai játékok alatti bő két hét emelkedett hangulatát, mintegy jó kis belpolitikai izmozás. A nettó blődséggel nem vagyok hajlandó foglalkozni, az ilyen szakadár félázsiaiakat az már csak legyintésre készteti. Ez az új dolog, az előzetes választási regisztráció viszont megint egy olyasmi dolog lesz a rendszertől, ami nem ördögtől való, jó ötlet, a megvalósítást mégis sikerül A. elkúrni, B. elszúrtan kommunikálni.

Arról van szó, hogy a jövőben (már a 2014-es választásokon is) nem az előzetes választási névjegyzék lenne a szavazók bázisa, hanem csak az voksolhatna, aki előzetesen regisztráltatja magát, mint szavazni kívánó állampolgár. Pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs, aki lemarad, kimarad, aztán patásorbánozhat otthon a tévé előtt mérgében.

A fő problémája a többi pártnak, meg a közvélemény erre fogékonyabb részének azzal van, hogy ez egyáltalán nincs harmóniában a hagyományos demokráciafelfogással. Pedig az elv továbbra sem sérül, ráadásul létezik olyan demokrácia, ahol ez normálisan működik. Persze az Egyesült Államokban a többség számára jog és nagy fegyver a választás, és nem egy legyintéssel elintézhető "muszáj"-dolog, mint nálunk, és hát ott Puff Daddy is megmondta: szavazz, vagy meghalsz!

A para persze emellett azért van, mert a Fidesz rendelkezik a legkiépítettebb, a legjobban mozgósítható szavazótáborral, és ez a verzió egyértelműen nekik kedvez majd a választásokon. Hát kedves Jobbik, LMP, MSZP és a többiek: tessék kiépíteni egy hasonló tábort, és adott a lehetőség! Csak azért nem kell hisztizni, mert ti még messzebb kerültök a húsosfazéktól. Ugyan nekem abszolút nem célom védeni a narancsosokat, sőt én is megijedek a lehetőségtől, hogy ezzel betonozzák csak be igazán évekre a hatalmukat, de senkit sem zárnak el a legyőzéstől, inkább arról van szó, hogy lezajlik majd egy tulajdonképpeni előválasztás is, amelyik ugyan konkrét eredményeket nem mutat majd, de jó előre meghatározza a tényleges voksolás lefolyását. Az a helyzet, hogy a jó ötlet szimplán rosszkor van időzítve, ez most már azért fontos, mert érzik a vereség ízét, és szükséges a győzelem bebiztosítása. Ezt a dolgot ugyanis nyugodtan bevezethették volna a ner elején is, csak hát akkor még ők sem hitték, hogy a közvélemény-kutatásokon a bányászbéka segge alatt köt majd ki a mutató a ciklus felénél.

Mindezektől függetlenül nekem nincs problémám az előzetes regisztráció intézményével, sőt. Ugyan IQ-tesztet nem kérhetünk hozzá, de a több millió nem szavazó, az életére és környezetére magasról szaró apatikus honfitársam tartsa is távol magát a komoly dolgoktól, ha annyit nem tud megtenni, hogy 4 évente elvonszolja a ványadt valagát az urnákig. Ettől még elég sok hülye fog voksolni, de ők legalább megteszik a legalapvetőbb állampolgári kötelességüket, és így jogosultak hülyének lenni.

Innentől jön viszont az elkúrás, meg a buta kommunikáció, mert azzal nagyon kilóg a lóláb, hogy a magukat nem regisztráltatók majd nem kapnak szórólapokat (mi közük hozzá, majd címlistával viszik az önkéntesek a papírokat?), meg nem zargatják őket kopogtatócédulákkal. Tudjuk, hogy mire megy ki a játék, kár magyarázni olyannal, ami úgyis kivitelezhetetlen, éppen elég, ha megígérik, hogy "törekednek arra", hogy nem zavarják majd a kimaradtakat. De nem tetszik az az ötlet sem, hogy kötelező lesz a regisztráltaknak elmenni szavazni, mert bizonyos esetekben a távolmaradás is voks - ahogy azt a mélyen sem tisztelt miniszterelnök úr bele kotnyeleskedte hétvégén a román politikába -, és a regisztrációval már deklarálhatja valaki, hogy részt venne a vokson, de nincs mivel egyetérteni. Vagy jön az újabb "Tavasszal szavazz fasszal" mozgalom.

Száz szónak is egy a vége, nem lenne baj ez az előzetes regisztráció, csak ne nézzük hülyének egymást, és ne is bonyolítsuk túl a dolgokat. Aki akar szavazni, vegye a fáradtságot egy plusz körre, menjen el voksolni, és ne felejtse el a falfirkát: ha a választásokkal bármit meg lehetne változtatni, betiltanák!

15 komment

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr114687288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomibatyo 2012.07.30. 22:18:34

No!
1. A választás jog nem kötelesség.
2. USA - nem akarom ismételni a babakocsiból tankot poént, asszem ennyiből is érthető. Az USA egyes államaiban azért van regisztráció, mert nincs választási névjegyzék. Ahol még van regisztrációs kötelezettség ott sem akadály különösebben annyira egyszerű az eljárás, és a trendek arra haladnak, hogy állandósul a névjegyzék, minthogy a legtöbb ilyen országban is. Szóval nálunk kukára megy a meglévő választási névjegyzék, hogy el kelljen slattyogjak ezért a tiszteletreméltó kormányhivatalba, hogy egy alapvető jogomat gyakoroljam. Miért nem rögtön a Kubatov-lista lesz az új névjegyzék.
3. Kapcsolódnék az előzőhöz: kérdés, hogy hol lehet majd a regisztrációt megtenni. Ha az illetékes önkormányzatnál, az semmi gond. Ha nagyobb centrumban, az már gond lesz. Nem azért egyesek lusták ehhez, hanem egyszerűen nincs lehetősége megtenni. Vagyis a demokrácia bajnokai burkoltan cenzust kívánnak bevezetni, holott ez szöges ellentétben áll az általános választójog elvével. A kormány le kíván mondani igen szerény becslés alapján 1 millió emberről. Nem kíváncsi semmilyen formában a véleményükre, holott intézkedései érintik őket, életükre kihatással van. Ezek után mi alapon hoz meg ezen emberek feje fölött döntéseket, ha elsődleges beleszólási formáját adminisztratív úton korlátozza.
4. Míg én, itt élő, dolgozó, adózó állampolgár, akit a saját illetve kormány minden döntésének viseli a következményeit közvetlenül; adminisztratív eszközökkel korlátozva vagyok egyik alapvető jogom gyakorlásában, addig Orbán két kézzel osztogatja a határon túliaknak a szavazati jogot, akik majdani döntésük következményit nem kell majd viselniük. Ha úgy tetszik helyettem döntenek az én sorsom felől, de legalábbis részben elveszik tőlem, hogy alakítsam a közéletet.
5. Mindezek után, amelyik szarházi kitalálta, annak ez úton is a jó édes kurva anyját!

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.07.31. 18:07:18

@tomibatyo: nem mindenre, de pár gondolatra:
- igen, pontosan tudom, hogy az USA-ban a regisztráció a névjegyzéket helyettesíti. und? Némi felfogásbeli különbség is van emellett köztünk, szerintem ugyanis normális demokráciában a választás nem jog, hanem az egyik legfontosabb kötelesség.
- arról a - bőven több, mint - egy millió emberről én magam is szeretnék lemondani, ahogy a posztban említettem, aki gusztustalan módon erre sem képes, annak lófasz a valagába, nem pedig választási jog. Ezek az emberek basznak a választásra, basznak arra, mi történik a fejük fölött, ennél fogva nem érdemlik meg, hogy szavazzanak, mert szarnak mindenre, akár hatással van az életükre, akár nem. Nincs is mit korlátozni. Hány olyan embert ismersz szűk környezetedben, aki magasról tesz a politikára, és soha nem is volt szavazni? Miről beszélünk, eddig is a fejük fölött dőlt el minden, nem?
- a regisztráció hogyanjában igazad van, ez már passzol az elkúrós részbe, mert normális esetben nemhogy neked nem kéne elmenni, hanem teszem azt elég egy levelet elküldened, vagy körbe jár valaki a faluban-városrészben, vagy akárhogy is, de megkönnyítik a lehetőséged. Persze ha a sejtésed lesz igaz, és pl. nagyvárosba viszik a regisztrációt (ahova szervezett buszokkal hordják a polgári körösöket, lásd Békemenet), az már megint egy erős kiszúrás. Bár ld. Douglas Adams, az Alfa Centauri is csak 4,2.fényévre van.
- nem szerencsés a külhoni magyarok választójogát idekeverni, mert az eleve botrányos dolog, de az alapvető gondolatmenetben igazad van. Természetesen úgy lenne fair, ha ott is legalább ez lenne a mérce, de még jobb lenne, ha sem a szuverén magyar miniszterelnök nem pofázna bele a környező országok belpolitikájába, sem a környező országok lakói nem tennék ezt a mienkkel. És pont.

Továbbra is tartom, az alapötlet nem rossz, a kivitelezés fideszesen szar lesz.

tomibatyo 2012.08.01. 08:59:25

@Kobunko: Kötelesség, de miért is? Ezt nem igazán értem. Mik a szankciók, ha éppen nem akarsz. Éppen attól szép a dolog, és a nevében is benne van: választás. Választhatsz így is, választhatsz úgy is, vagy nem választasz, de tkp. az is egyfajta választás. Szerencsére ez nem a Kádár-rezsim, de Orbán kifejezetten örülne egy hasonlónak, és szerencsére nemcsak a Hazafias Népfront van.
Az hogy valaminek megvan az elvi lehetősége az egy kifejezett jó dolog. Jelen helyzetben, az hogy kvázi törvényesítünk ezt a de facto helyzetet nem valami etikus, hogy mást ne mondjak.
Én azt a kb. millió embert nem azokra értettem, akik eleve szarnak a közügyekre, hanem azokra, akik nem szarnának rá, de nincs meg egy csomó lehetőségük, információjuk arra, hogy jogaikat gyakorolhassák. Gondolok itt én a legszegényebb, deklasszált rétegekre. Orbán ezeket csuklóból kizárná, mert egy csomó disznósága bizony vastagon hátrányosan érintette ezeket a népeket, nem számíthat rájuk potenciális szavazóként, ebből következik, hogy valamilyen módon korlátozza jogaik gyakorlásában. Te, vagy én valamennyire odafigyelünk a közügyekre, megvannak az elvi és gyakorlati lehetőségeink, hogy válasszunk. De akinek nincs? Mi lesz majd azzal, aki nagyon is szeretné gyakorolni a jogait, de erre pl. anyagi lehetősége nincs meg, mert nincs annyi forrása, hogy a megyeszékhelyre beutazzon? És itt van az, amit csak rejtett cenzusként emlegetnek. (Nem is áll ez távol tőlük, épp tegnap a Raffai Ernő arról értekezett, hogy milyen jó is lenne, ha visszatérne a dualizmus kori, meg a Horthy-rezsim alatti választási cenzus.)
Visszatérve a kötelességhez. Azt mondod, hogy "normális demokráciában a választás nem jog, hanem az egyik legfontosabb kötelesség", majd azt is, hogy egy csomó embert kívül raknál a választási rendszeren, mondván akik eddig nem akartak, most még nehezebb legyen. Ráadásul azt is mondod, hogy úgy is a fejünk felett dől el minden. Akkor meg minek kötelességnek titulálni? Vagy csak én vélek ellentmondásokat felfedezni? :)
Abban én is egyet értek, hogy valszeg a Kubatov-listásokat mondjuk Széles Gábor boldogan utaztatja regisztrálni.
Végül ne tegyünk úgy, mintha ez a regisztráció valami üdvös dolog lenne, és egy csomó anomáliára orvosság lenne. Azzal együtt, hogy a nemzetközi trendek éppen ezzel ellentétesek. Nem látom másnak ezt, mint Orbán hatalmi játszmáinak egyikét. Érzi, hogy az eddigi szabályokkal akár ki is kaphat, ezért nyúl ilyen piszkos trükkökhöz. Képzeljük magunkat pl. 2008-ba, ha akkor szerették volna Gyurcsányék bevezetni. Ugye nem nehéz kitalálni Orbán reakcióit? Tökéletesen illeszkedik eddigi intézkedéseinek sorába, ahol is vagy maga próbálja kialakítani a szabályokat magának előnyt biztosítva (ez egy ilyen), vagy olyanokat amikkel a klientúráján keresztül ellenzékből is blokkolhat minden intézkedést. Valahogy nem tudok lelkesedni olyan dolgok iránt, ami ezeknek a tetveknek a hatalomba való bebetonozását szolgálja, és nem azért mert orbánék teszik, hanem azért mert mélységesen antidemokratikusnak tartok, és ellentétesnek a jogállami elvekkel.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.08.01. 15:55:46

@tomibatyo: elsőként az ellentmondásokhoz, de, közben is éreztem az ellentmondásokat, csak nem tudtam kibontani az igazság minden részletét (hogy klasszikusokat idézzek). Nem azt mondom, hogy még nehezebb legyen nekik választani, hanem hogy egyáltalán ne lehessen. Aki szarik a közéletre, arra a közélet is szarhasson, ha úgysem kell nekik választási jog, ne tegye meg Orbán Viktor hivatkozási alapnak őket, mondván az otthon maradók is a Fideszre szavaztak volna (mondott ilyet már). Minekutána őket nem érdekli, hogy beleszóljanak a saját sorsukba, ezért SZÁMUKRA a fejük fölött dől el minden. Számomra, számodra nem annyira. Mert én beszólhatok, hogy na fideszes, ezt akartad 10-ben? A fideszes beszólhat, hogy ha ezt nem tesszük meg, csődben az ország? Be, mert odatette a voksát, akármilyen szirszar pártra is szavazott (mint pl én). De vannak, akik önszántukból engedik, hogy mindenről a fejük fölött döntsenek. Na ilyesmire gondolok, bár még ez sem a legkifejezőbb.
Akik pedig nem szarnak a közügyekre - mint te vagy én -, azok elmennek, regisztrálnak, és majd jól nem mennek el szavazni, ezzel is véleményt nyilvánítva. Számszerűsítve lesz az a tömeg, akik nem beleszarnak az egészbe, hanem egyformán utálnak mindenkit. Ez egy gyengébb verziója az ún. Fehér kocka, vagy 'egyik sem' opciónak.
Nem mondom, hogy megoldás mindenre, sőt, de nekem nem egy undorító ötlet. Továbbá az egész poszt lényege az volt, hogy fideszék elkúrják, mert hatalmi indoka van az ötletnek, nem társadalmi. Ezt én is tudom, ez a része nem üdvözítő, csak az alapgondolat nem az ördögtől való (ill. jelen helyzetben de, a patástól).
Demagógiaveszély! Nem büntetőjogi kategória, hogy a választás kötelesség. Hanem erkölcsi. Mert ezekért is lázadtak és harcoltak 48-ban, 56-ban, a kommunizmus alatt, stb, stb. Ismered a véleményem, hogy mindkettő csürheforradalom is volt egyben, de az ideológia, a mozgatórugók egyike éppen a szabad választások kiharcolása volt. Akkor meg tessenek szépen értékelni az ősök erőlködéseit. Én nem éltem az előző rendszerben sokat, mégis áldásnak tartom a választásokat, és örömmel megyek, mert olyat tehetek, amit sokáig senki sem tehetett ebben az országban. Na emiatt gondolom úgy, hogy kötelesség. Demagógiaveszély vége.

tomibatyo 2012.08.01. 16:11:58

@Kobunko: Ám legyen. Azonban, amint mondtad nagy a veszély, hogy ez is olyan "fideszes" lesz. Azzal nem lenne problémám, ha a regisztráció időtartama és a lehetőségek a lehető legszélesebbek lennének. Mert még azt is kinézem belőlük, hogy nem tétetik közhírré az időpontokat és a regisztrációs helyeket, hogy Kubatov-listások /ez annyira befészkelte magát az agyamba, nem értem miért :)/ mehessenek el. Azonban már olyan szóbeszédet is hallottam, hogy két hónappal a választások előtt már nem lehet regisztrálni. :P Nem árt továbbá kontextusában vizsgálni a választási korlátozásokat is, mert az úgy együtt már meglehetősen nagy előnyt biztosít a Fidesznek és csatolt részeinek.
Mondjuk azért ne tegyünk úgy, mintha az érdekérvényesítésnek ez lenne egyetlen formája, és így is, úgy is találkozol ezekkel, ha akarsz, ha nem.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.08.01. 20:50:46

@tomibatyo: igen, az egész gondolatsor alapja, hogy jó gondolat + fidesz = elszúrás. Ennyire nem vagyok nagy volumenű a Kubatov-listával, szerintem az inkább a káderezéshez kell, mint régen, apád párttag-e vagy sem. De a legrosszabb tényleg ez a bizonytalanság, meg hogyan meddig. Nem értem, miért a kampányidőszak ELŐTT kell regisztrálni (miért nem a finisben), nem tudom, hol és hogyan lesz a regisztráció, satöbbi. Az ördög a részletekben rejlik, a kivitelezésen lesz elcsúfítva a választás, és a legszomorúbb a flegmaság, mint minden a NER rendszerében. Mert pl. az új körzetek meghúzásával, és pár apró trükkel be tudják húzni a győzelmet, de nem, nekik ilyen látványos és támadható verzió kell. Szóval a lényeg, amiben egyetértünk: a kontextusban ez kérem disznóság, de az alap gondolat, mint előzetes regisztráció, nem feltétlen rossz. Csak nem így.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.23. 13:03:28

Egyik Pártra Sem
137 ember kedveli · 3.193 ember beszél erről
www.facebook.com/EgyikPartraSem

Rólunk
Egyik pártra sem szavazok, mert a pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést. Az egypárti után, le a többpárti diktatúrával is!

Küldetés
Alapítani kell egy mozgalmat, egyesületet, pártot. A neve: Egyikre Sem. Jelvénye a teljes fehérség. A fő célja, hogy egy ilyen szavazat is érvényes legyen és számítson. Szerintem, a szavazólapon elég sokan beikszelnék.

Leírás
I.§. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Az e nélkül lefolytatott választások lényegében választási csalások.

II.§. Hasonlóan, mint a gazdaságban a monopolellenes törvények, a politikában sem lehessen egyik pártnak és semmilyen tömörülésnek, vagy egyénnek sem 48%-ot
meghaladó törvényalkotói és hatalmi befolyása. Ezzel el lehet kerülni a 1948-1989 tartó egypárti és a jelenlegi 2010-től tartó többpárti diktatúrát. A pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést.

III.§. A parlament és a közvetett demokrácia egy elavult intézmény. Helyette meg kell teremteni a közvetlen és kiszélesített demokráciát. 200-400 ember sohasem dönthessen egy ország érdeke felől. Azok maximum a szavazásra feltett változatokat előkészíthetik és megvitathatják. Minimum 250 000 fő, sokkal gyakoribb váltásban, mint 4 évenkénti választás, szavazzon meg minden egyes fontosabb törvényt. Ennek lehetőségei már régen megvannak.

IV.§. Ameddig átmenet van a közvetettből a közvetlen demokráciába, addig is az országgyűlésben minden szavazás titkos. Tilos és súlyosan büntetendő a frakciófegyelemből elvárt, vagy elrendelt szavazási rend. Jelenleg, a kötelező szavazás elrendelése miatt, elég lenne 4 embernek, egy-egy pártonként, ülni szavazáskor. A többi csak díszletnek ül, vagy alszik bent.

Együttműködünk mindazokkal, akik az egyikre sem szavazatot érvényesnek és befolyásoló tényezőnek akarják tekinteni.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.08.23. 23:17:00

@IGe: ez a kezdeményezés kicsit sokat markol... A "fehér kocka"-elképzelés tetszik, erre szerintem is van igény, lásd az említett szavazz fasszal-buli. Nem voltunk sokan, de elég kulturálatlan volt az a megoldás.

De mozgalmat tenni mögé? Nem életvitel-szerűen nem szavazok pártra, hanem mert jelenleg nincs mire. Nem a legjobb a jelenlegi képviseleti demokrácia, de 250 ezer ember? Teljes bénultságot hozna.

És milyen közmegegyezés? Az örök élet-ingyen sör-kombináción kívül miben van közmegegyezés? Ez az ország, és a polgárai java egyszerűen nem érett, vagy nincs igénye arra, hogy bármilyen fontos dologról megfontoltan, tájékozottan, érveket mérlegelve döntsön.

Nem tudom, mi tenné jobbá ezt a rendszert, de nem ez. Talán ha a képviselők saját vagyonukkal felelnének a munkájukért-törvényekért, talán ha törvényileg felelősségre vonhatók lennének, segítene, de az sem minden. A fejekben kéne rendet tenni.

tomibatyo 2012.08.26. 18:57:46

@IGe: @Kobunko: Sajna sem a "fehér kocka" és a minden választás előtti regisztráció nem váltja meg a világot. Annyiban lenne értelme, hogy jól lehetne látni, hogy mekkora a kiábrándultság és esetleg az abszolút többséget szerzőt korlátozzák például. Valahogy. Majd az okosok kisakkozzák. A másik pedig megbélyegez, és aránytalanul korlátoz.
És a probléma messze túlmutat csupán a választási szabályok buherálásán. :(

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.08.27. 17:37:22

@tomibatyo: az biztos, hogy ez csak tüneti kezelés, attól, hogy senkire sem szavazok, még nem megy előre a szekér.

Az abszolút többséget viszont nem tudom, hogyan lehetne korlátozni. Mármint jogilag, emelhetik az összes törvényt 4/5-ödhöz, az is egy elérhető arány. Onnantól alkotmányos diktatúra, mint most, aztán oldjuk le a fékeket és ellensúlyokat, hadd száguldjunk a szakadék fele.

tomibatyo 2012.08.27. 18:15:59

@Kobunko: "Az abszolút többséget viszont nem tudom, hogyan lehetne korlátozni. Mármint jogilag, emelhetik az összes törvényt 4/5-ödhöz, az is egy elérhető arány. Onnantól alkotmányos diktatúra, mint most, aztán oldjuk le a fékeket és ellensúlyokat, hadd száguldjunk a szakadék fele." - konkrétan arra gondoltam, hogyha pl. a részvétel nem éri el az össz. választásra jogosultak felét mondjuk, akkor nem szerezhet egy párt egyedül 2/3-ot. Mondjuk így leírva már hülyeség, a fejemben jobban hangzott. :) De az koránt sem vicces, hogy egy hangos de annál fanatikus kisebbség maffiózókat ültet a többség nyakára, akik azon túl, hogy enyveskezűek, még szemmel láthatóan debilek mindenhez. Majd ezek azokra hivatkozva, akik nem kívánták őket a hátuk közepére sem, agyba-főbe szopatják. Mert az emberek erre adtak... Mit is?

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.08.28. 21:49:47

@tomibatyo: igazából nincs jó megoldás, sem a százalékos korlát (elérhető a 99% is), sem az, hogy sarkalatos törvények pl többpárti megegyezéshez kötődjenek - mert ez meg zsarolókártyát ad az ellenzéknek. Értem amire gondolsz, de ennek nem tudom fair módját elképzelni. Mellesleg - továbbra is élesen utálva őket - az minden választási aránytól független tény, hogy ekkora egyetértés (még ha az az a teljes lakosság 50%-át sem éri el valójában) még egy párt mögött sem volt, az ebből fakadó előny pedig jár. Ez azonban valóban nem jogosítja fel őket arra, ami most van. Én két életképes verziót látok:
A fékek és ellensúlyok rendszerének visszaállítása után még jobban függetleníteni kell az Alkotmánybíróságot, ombudsmanokat, jegybankot, satöbbi. persze akkor ki őrzi az őrzőket...

A másik az a józan ész, ez viszont hogy kényszeríthető ki? Mert volt már kétharmad az országban, az akkori kormánypárt gyakorolta a gesztusokat, és nem forgatta fel fenekestől a szűk világot.
Ehhez kapcsolódóan pedig - és ez a választók felelőssége - ami itt bő 2 éve történik, azt jó előre látni lehetett, a kutyából nem lett szalonna.

tomibatyo 2012.08.29. 08:14:14

@Kobunko: Nem tudom ki mondta, hogy Magyarország demokraták nélküli demokrácia. Az igaz, hogy úgy nem megy, hogy csak szövegelek a demokráciáról, de közben tudatosan rombolom is. Másrészt, amit ezek a bazári majmok csinálnak, az nagyon is tetszik a lakosság egy jó részének. Aki állami jobbágy akar lenni az lehessen, csak nekem ne legyen kötelező.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2012.08.30. 18:26:06

@tomibatyo: én sem tudom, de ezzel is tudnék kötekedni :D mindenesetre tény, hogy itt abból áll a demokrácia, hogy lehet választani, kinek a diktatúráját akarod...

azt viszont TGM mondta, hogy kommunista kutyából nem lesz demokrata szalonna. Ha valaki a Kádár-rendszer demokráciáján szocializálódott, nem csoda, hogy nem tud függetlenedni az emlékektől. Nekik ez a demokrácia...

tomibatyo 2012.08.30. 18:29:18

@Kobunko: már megint nem tudom ki mondta :( a rendszerváltás környékén: a demokrácia nem az, hogy a rendőrök ezentúl nekünk szalutálnak.
süti beállítások módosítása