Kobunko 2012.09.12. 16:41

Sláger

Meg kell ragadni az olyan lehetőséget is, amikor kerek perec ki kell jelentenem, hogy a saját magam által felállított elvárásnak sem felelek meg, ez pedig most egy ilyen helyzet.

Én ugyanis úgy gondolom, az ember, ha sok mindenhez hozzá szeretne szólni, legyen tájékozott, fogadja el, hogy a világ érdeklődése nem korlátozódik a saját kedvenceire, és bár kedvelnie nem kell, ismerjen olyan, akár népszerű, akár alternatív dolgokat is, amelyek tetszőleges ismerősi körben felmerülhetnek. Csak úgy brahiból. Ezért aztán nem szoktam elítélni, és a "nem nézek tévét/hallgatok rádiót" szöveggel jönni semmilyen mainstream dologra, legfeljebb megjegyzem, tudom miről szól a Lost, csak éppen nem érdekel annyira, hogy nézzem, az MDNA pedig kevés ahhoz, hogy sűrűn hallgassam. És akkor belefutottam a Quart cikkjébe az idei nyár slágeréről.

Azt ugyanis nem tudom eldönteni, hogy gáz-e az, hogy a listán szereplő 15 dal közül négyet ismerek, ebből egy az, amit szeretek is (Gotye), egy, aminek az eredetije tetszik, a nevezett verzió ocsmány (Lykke Li), és kettő, amit csak a foci EB révén hallottam a reklámokból (címről fel nem ismertem). Ezen felül van még három együttes/előadó, akikről legalább tudom, kicsodák. És ennyi.

Oké, hogy nálam a Rádió 1 soha a büdös életbe nem megy (nem a zene, az ismétlés miatt), és szívem szerint azt tényleg betiltanám, de egy sláger attól sláger, hogy az ember itt vagy ott de minduntalan belefut, nem? Most akkor vagy én járok irtó tré helyekre, vagy kezdek megsüketülni, de buszok/strandok/üzletek hangszóróiból sem hallottam egyiket sem, de még foszlányok se nagyon vannak, márpedig egy sláger, pláne egy nyári sláger (mint a cikk bevezetőjében emlegetett Mambo Nr. 5 és hasonlók) rögtön belemásznak valahogy a füledbe, később meg a könyöködön jön majd ki. Mondjuk most, ahogy végighallgattam ezt a 15 számot, talán jobb is, hogy sehol sem hallottam őket, a Gotye és az Of Monsters and Man kivételével botrányosan szarok is. Vagy ettől sláger egy sláger?

Szólj hozzá!

Címkék: zene

A bejegyzés trackback címe:

https://elejtett.blog.hu/api/trackback/id/tr734772855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása